Boende i Montpellier - Forum

2006-08-18 15:11   Emma
Hej på er!! Ska till Montpellier vårterminen 2007 och letar efter någonstans att bo. Någon som varit där och pluggat och har några tips och idéer att delge mig? Eller någon som har en lägenhet att hyra ut eller känner någon som har en lägenhet att hyra ut? Det gäller från januari till och med juni. Hör gärna av er! Kram Emma.

Ang: Boende i Montpellier
2006-09-06 20:24   hanan
Hej, jag har bott i montpellier ( nu e jag i Lyon ), och mina föräldrar bor där fortfarance och du ska veta att de e jättejobbigt att hitta lägenhet. Antingen gàr du till Crous hallar och de fixar ett student rum, annars känner jag till en agence d'immobilier som hyr ut lägenheter fastän om du inte har en Garant ( en familjemedlem eller vän som jobbar och bor i frankrike som stàr borgen och màste tjäna mellan 3 och 5 gànger hyran) för 90% av les agences kräver detta. De e precis bakom tàgstationen pà Blv Strasbourg och agencen heter Agence strasbourg och ägaren heter Mme Rejane Creuse. Jag kan nog fixa hennes nummer, har de inte nu, men om du intresserad meila mej, efter 3 veckor av letande i hettan var de underbart att träffa henne. Lycka till hannansmejl@msn.com

Ang: Boende i Montpellier
2006-11-18 14:56   Håkan
Hej! Jag är också intresserad av att läsa franska i Montpellier VT2007, du kanske är intresserad av att dela lägenhet? Kontakta mig på email. hakan.carlsson@gmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀