Berlin -07! - Forum

2006-10-03 22:18   charlie delta
Tja! Jag tänkte flytta till Berlin i början av 2007 och vill gärna träffa andra som också ska dit! Jag bodde i Berlin hösten 2004 och läste tyska på Goethe Institut. Eftersom jag har längtat tillbaka lite sedan dess så bestämde jag mig för att det är bäst att åka tillbaka helt enkelt. Eftersom jag inte vill lägga mer tid på att läsa tyska så tänkte jag läsa en svensk distanskurs i stället. Tänkte flytta ner i januari/februari och stanna till augusti. Kan språket och stan hyfsat bra. Det är ju lätt att hitta bra och billigt boende i Berlin, oavsett om man vill hyra en egen lägenhet eller ta en del i ett Wohngemeinschaft (= kollektiv). Själv så vill jag i alla fall bo med andra trevliga människor, om det sedan blir en eller tio får man väl se. Jag gillar att städa och laga mat också så jag är bra att bo med :-) I Berlin så kommer jag vara intresserad av att gå ut och klubba och göra allt annat som är kul och spännande. Lyssnar helst på dansvänlig elektronisk musik, är lite intresserad av mode, fotografi och så också men på ett opretentiöst och amatörmässigt plan... Sådär, nu har jag gjort lite reklam för mig själv! Hur som helst, om du är sugen på spänning och glädje i världens coolaste stad så maila mig! Vi kanske vill hänga runt tillsammans eller till och med bo ihop, vem vet. Tschüss! /Carl carldrott@comhem.se

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀