Australien ht 07 - Forum

2007-02-24 12:54   Nilla
Jag har tänkt åka till Australien i höst. Plugga, jobba, leva livet lite! Någon som har liknande planer och som kan tänka sig lite sällskap i form av en glad, spontan, ressugen, rastlös tös?

Ang: Australien ht 07
2007-02-24 14:50   Pernilla
hej hej! jag skulle oxå vilja göra något nu till hösten!! jag har funderat på att jobba på en kryssning, men detta lät oxå spännande.. men jag e mest sugen på att jobba. Ska du plugga eller? Mvh Pernilla

Ang: Australien ht 07
2007-02-26 09:30   Nilla
Hej! Kul att det finns fler som är sugna på att åka Down there till hösten! Jag tror att jag ska plugga... men med massor (!) av avstickare för att se landet. Har väl tänkt läsa något "lättare" för att slippa behöva lägga ner all tid på pluggeriet. (Anledningen till att jag har tänkt plugga är för att det är enda chansen för mig att få tjänstledigt från jobbet... annars kan de neka mig at åka.) Vad har du tänkt göra om du åker till Sunny Australia? /Nilla

Ang: Australien ht 07
2007-03-01 16:50   Christa
superkul att se att fler människor vill samma sak som en själv.. Vill oxå åka till Australien men har inte bestämt mig om jag ska plugga eller jobba.. Om ni ska plugga vad ska ni plugga och om ni ska jobba vad vill ni jobba med? har ni funderat vilken del av australien ni vill åka till.. Jag vill bo nära byron bay i alla fall... massa sköna människor och otroliga stränder... let me know kramar på er alla.. Christa

Ang: Australien ht 07
2007-03-03 11:45   Nilla
Jag har tänkt plugga 4 kurser under hösten. Har ej bestämt än, men kanske engelska, franska, musik, dans, psykologi... Jobb har jag inte lika stor koll på. Man får ju jobba 20h/vecka under studietiden, så ngt "lätt" jobb för att träffa lite folk och tjäna lite extra kosing är väl det jag tänkt mig. Vad har du tänkt plugga/jobba?

Ang: Australien ht 07
2007-04-08 15:52   Sezz
Hej Nilla! Det var som att läsa sina egna ord när jag läste ditt inlägg!! Jag funderar starkt på att sticka i minst tre månader efter sommaren för att komma iväg från jobbet och den trista vardagen här hemma (bor i en väldigt liten stad). Eftersom jag inte vill säga upp mig från mitt jobb, som jag faktiskt trivs bra med, så ska jag också plugga. För som du skrev kan de ju inte neka tjänstledigt om man vill studera, de kan däremot skjuta på det ett halvår har jag hört. Så jag börjar känna pressen att bestämma mig vart jag ska ta vägen så jag kan be om det innan det är för sent. Har du kommit fram till vad du ska göra ännu? Ha det bra!

Ang: Australien ht 07
2007-09-21 10:23   Millan
Hej! Åker till Brissie i januari för minst en termins studier! Längtar som få. Har en svensk juristexamen och en fastighetsmäklarexamen och tänkte skaffa mig lite internationella erfarenheter på området. Ska läsa lite property law och real estate och försöka mig på en praktikplats där nere. Vore super för CV:t ;) Men om någon partysugen fortfarande befinner sig i de trakterna, eller funderar på att åka runt samma tid som jag, får ni hemskt gärna höra av er!! /Millan

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀