USK utan rätt till komvux - Forum

2012-01-26 13:13   maja

hejsan!

tänkte höra om det finns någon som har bättre koll än jag på detta, som vet vart jag kan söka mer info eller bara har nåt råd att ge.

jag är 20 år, tog studenten i våras från handelsprogrammet, och har nu insett att sälj inte är något för mig. jag vill jobba med människor och tänkte därför utbilda mig till undersköterska.
eftersom jag har en gymnasieutbildning redan har jag fått svar från komvux att jag kommer att ha extremt svårt att komma in på uskutb. här, och har även kollat i andra närliggande städer där samma principer gäller.
har även försökt få besked om jag kan få läsa på distans och bekosta allt själv + ordna praktikplats själv men inte fått något riktigt svar.

fråga: någon som vart med om liknande? vet nån vem jag kan försöka kontakta för att få bättre svar? känner mig helt hjälplös då det känns som att skolan jobbar emot mig och inte "vill" att jag ska få läsa till usk, samtidigt som jag vet att det finns väldigt stor behov av utbildade usk. förstår inte vad problemet är.

tacksam för svar!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀