hej - Forum

2010-07-20 11:31   Linnea

hej jag undrar om nån vet nått stipendium som man kan få så att man kan gå high scool och collage i usa för att det skulle jag verkligen. Jag går yt nian om 3år å då skulle jag verkligen villa de men jag har inte råd för att det skulle kosta 65 100kr per termin :(


RE: hej
2010-08-26 22:24   Filip

Ja, det finns flera. Dels finns det många som är för studier oberoende av var du är bosatt nu och i vilket land du eventuellt vill studera. Jag har även sätt stipendier som går att söka specifikt för studier i USA (har sätt en eller två av dem). Sen har många skolor i USA stipendier att få som utlandstudent, framför allt om man är duktig i någon idrott. Har en vän som är duktig i Tennis, och på det fick ha stipendie för 5 års studieavgifter + boende av skolan i USA.

Gör så att du kollar på globalgrant.se (man kan ofta logga in via biblioteket, annars kostar det).
Jobba som fan under gymnasiet som har med det du vill studera att göra (även ideellt), praktiker osv, det ser bra ut på CV!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀