Frågor om att bli musiker/dj, hur går man till väga? - Forum

2012-07-02 16:38   David

Hejsan mitt namn är David. Jag undrar om ni har några bra tips på hur man är kreativ med musik och hur man får flyt i sitt arbete. Vill lära mig spela så pass bra att att de går att få till en fet låt. Vill lära mig controllers, effekter, mixing av loopar med mera. Vill förstå hur samarbeten funkar mellan olika artister och dj:s. Hur man fixar bokning, manager, agent, coola ljus för live spelningar osv. Har synth och monitorer samt GarageBand har inget program som Logic 9, Cubase m.m, men vill såklart fixa det. Vill förstå effekter som tex Sebastian Ingrosso använder där man hör ett spinnande ljud som ökar i mängd. Låtar som Calling och Greyhound är bara några. Vill förstå varför dj:s justerar så mycket under en spelning Hur man fixar en stage? All info som ni kan ge Mvh David


RE: Frågor om att bli musiker/dj, hur går man till väga?
2012-07-03 08:17   Sanna

Hej David!

Här är en lista med utbildningar som kan matcha det du söker: http://www.studentum.se/search/educations?q=dj
Där finns exempelvis en renodlad DJ-utbildning.

Vänligen
Sanna Everskog, informatör Studentum


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀