intagningspoäng

intagningspoäng
2008-10-28 13:28
jwihk
6
hej!

ja undrar vad intagningspoängen brukar ligga runt på spu?
vad för typ av saker i brottsregistret skulle kunna ligga till last om man vill bli pilot undrar ja också över?

JW

RE: intagningspoäng
2008-11-10 10:45
Karl-Johan Kritz
32
Hej

Vi tittar inte på betyget som helhet utan är bara intresserade av att du har Fysik A, Engelska B och Matematik C. Vi vill dessutom se att du inte enbart har G i betyget utan även några VG. Du gör sedan antagningstester hos oss som visar på rumsuppfattningsförmåga, numerisk förmåga och logisk förmåga samt en intervju.

Vad gäller brott som hindrar flygutbildning är det typiskt grovt rattfylleri eller grova våldsbrott. Du får gärna berätta vad det gäller så kan jag kolla upp det!

Mvh

/Karl-Johan kritz
Chief Ground Instructor
Svensk Pilotutbildning AB
karl-johan@svenskpilotutbildning.se

2008-11-11 18:09
JW
6
är det nån fara om man har bedrägeri och urkundsförfalskning?????
dum grej ja gjorde när ja va 17 och som finns i mitt brottsregister. låter värre än vad det är kan man säga men det står ju fortfarande som det göri brottsregistret.
vore toppen om du kunde kolla upp det!

2008-11-12 13:24
Karl-Johan Kritz
32
Hej

Jag kan kolla detta! skicka gärna ett mail till min adress ovan så kan vi fortsätta diskussionen där!

Mvh

/Karl-Johan

2008-11-17 15:14
Mullm
2
Ni svarade tidigare på frågan om intagningspoäng till pilotskola. Var det bäst att ha VG i de flesta andra betyg eller gäller det helst VG i Matte C, ENG B och FYS A? Tänkte om det var bäst att ha MVG i nyss ovan nämnda kurser?

Dessutom undrar jag hur "hett" det är att utbilda sig till yrkespilot. Är konkurrensen hård så att säga?
..
// Mullm

Svensk Pilotutbildning Svensk Pilotutbildning

Intresserad av tråden: intagningspoäng? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer