Språkresa, men en fundering.. (?)

Språkresa, men en fundering.. (?)
2009-08-25 18:27
alina
1
Hej!
Jag är jättesugen på att studera & resa utomlands.
Språk & internationella kontakter är något jag värkligen vill satsa på!
En språkresa har jag bestämt mig för att göra - om än inte när, hur eller var.
Dock vet jag att det antingen blir till att studera spanska eller engelska.

Jag som person är ganska framåt, men kan lätt bli osäker i fel sällskap.

Nu är det så att det enda som egentligen är "haken" för mig är att jag är relativt osäker på det engelska/spanska språket.
Det spanska känns mer logiskt, och jag förstår mer av grammatiken där. Men dock blir jag lite osäker när jag ska tala, och helt ärligt så har jag svårt att urskilja vad spansktalande säger då de pratar så snabbt.
Det engelska språket är värre grammatikmässigt, de flesta engelskalärare jag har haft har varit skit, och jag har inte förstått något alls. Den jag har nu är bra, men jag saknar endel basic kunskaper.
Dock förstår jag det talade engelska språket bättre, och jag kan i princip säga vad jag vill på engelska - sålänge jag inte gör det in public så att säga.
Såfort jag ska prata med någon annan människa blir det mest: eh ah eumh.

Betygen som jag har nu är VG(+) i engelska och MVG i spanska, och de betygen fick jag då som slutbetyg i åttan.

Så nu till min fråga (haha, det tog en evighet..) ;
Tror ni att jag kommer att våga börja prata och känna mig trygg om jag skulle dra iväg på en språkresa?
Kan iofs vara svårt för er att säga.. men om någon annan har känt likadant så kontakta mig gärna!

Jag är osäker men samtidig är detta något som jag verkligen vill göra.
Haha, fyfan vad fail om jag skulle totaltabba?!

/alina - alinass@live.se

STS Internationella Språkskolor STS Internationella Språkskolor

Intresserad av tråden: Språkresa, men en fundering.. (?)? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer