Peking 2011

Peking 2011
2011-02-15 19:04
Anna
2

Hej,
Jag har nu under ganska lång tid varit intresserad att åka till Peking och läsa kinesiska och tänkte höra om det är någon som är sugen på att följa med. Det skulle vara så mycket roligare (och mindre nervöst:P) om det fanns någon att planera och resa med. Själv heter jag Anna, är snart 20 och tog studenten i våras. Har länge känt draget till Kina och nu känns som enda gången i livet det finns tid till det. Så om du känner dig sugen på att följa med eller om du har åkt tidigare och vill dela med dig av lite tips så hör av dig :)

RE: Peking 2011
2011-03-02 15:56
Lee-Anne
1

Hej skulle vara roligt. Jag kan kinesiska/ Lee-Anne 17 årig tjej . Ps jag är galen i Kina jag älskar Peking o vill åka dit

RE: Peking 2011
2011-03-02 20:51
Diana Shangguan
1

Hello Anna and Lee-Anne! I'm from China and now studying in Lund university. My master thesis is about learning mandarin and travel to China. If you're interested in it and would like to contribute to it, please contact me by neverland0624@hotmail.com. Tack så mycket!! :)

Intresserad av tråden: Peking 2011? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Hitta utbildningar inom kategorin

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer