Några frågor!

Några frågor!
2010-08-12 17:06
Pontus Andersson
1

Hejsan!

Jag ska nu om ett par veckor börja tredje året på gymnasiet och känner att det är dags att seriöst fundera på vad jag vill göra efter gymnasiet. Att bli trafikpilot hade varit en dröm för mig och jag har när jag gått ut trean läst alla ämnen jag behöver för att klara av av bli pilot. Jag har dock ett par frågor som jag gärna vill ha svar på!

1. Matematik är inte mitt absolut starkaste ämne direkt men jag kommer definitivt att få minst godkänt i C-kursen. Hur svåra är matematikproven för att komma in på utbildningen? Klarar man sig på ett VG i Matematik C?

2. Är man helt utbildad och redo för arbetsmarknaden när man är färdig med denna kurs?

3. Min hälsa är helt perfekt och hade väldigt god både kondition och styrka men jag lider dessvärre av en lättare stamning och jag undrar om det är några problem när man gör någon form av hälsotest!

Tacksam för svar!

Svensk Pilotutbildning Svensk Pilotutbildning

Intresserad av tråden: Några frågor!? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer