Myttare :)
Det kanske stämmer att det är lite hårt här i Budapest, men allt annat är bara BS.
*Skolan har modern utrustning, helt nya fakulteter.
*Har inte hört att någon har haft problem med sin lägenhet på det viset som du beskrev.
*Man är inte 20 pers på en liten hand utan de har massor med delar alla kan titta på (man är kanske 2-3 per kroppsdel)
*45% failar inte första året (kanske andra året :P) Det får dig bara till att kämpa extra hårt, jag vet inte om du vill gå på en oseriös utbildning där alla klarar sig även om de inte kan materialet.
*Lärarna kanske är hårda, men om du kan dina saker så kommer de inte att skrika på dig :P
Sist men inte minst , INGEN skäms över att det är lite hårdare här nere. Om man klarar det så ska man bara vara stolt :D
Men självklart så finns det bittra ex studenter som portofino eller hans vänner som inte klarade trycket och valde att istället skylla på skolan.
Skolan rekommenderar att du pluggar minst 4h om dagen. Gör du det så borde det inte vara någon risk att du åker ut. Och om du åker ut även om du pluggar 4h om dagen så tycker jag du borde söka någon ny utbildning, För trots allt så är det människors liv du ska handskas med i framtiden :)
Jag blev nyligen färdig med 3e året med många av mina vänner.
Så det går om du vill !
A.