Jag är en allert kille på 54år och skulle vilja bli helikopterpilot, hur stor är scansen till det ?????

Jag är en allert kille på 54år och skulle vilja bli helikopterpilot, hur stor är scansen till det ?????
2011-09-12 22:31
tony
1

Hej ja heter Tony å är 54år, finns de någonscans för mej att söka till helikopterpilot.....????

RE: Jag är en allert kille på 54år och skulle vilja bli helikopterpilot, hur stor är scansen till det ?????
2011-09-13 08:29
Linda
5

Hej Tony,
Chans att söka har du alltid. Vår utbildning går ju ut på att utbilda kommersiella piloter. Är man bara ute efter PPL är det bättre att gå till en flygklubb. Vi på SPU har ingen åldersgräns men däremot så vet vi av erfarenhet att det är svårt att få jobb som nyexaminerad pilot från 35-års gränsen! Därmed inte sagt att det är omöjligt, men det är definitivt något att ha i åtanke. Och med tanke på kostnaden på utbildningen vill vi att våra studenter ska ha en chans att få jobb efteråt. Är man dock säker på sin sak och har ett brinnande intresse ska man ju självklart försöka förverkliga sina drömmar.
MVH Linda

Svensk Pilotutbildning Svensk Pilotutbildning

Intresserad av tråden: Jag är en allert kille på 54år och skulle vilja bli helikopterpilot, hur stor är scansen till det ?????? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer