Floristutbildning för vuxna

Floristutbildning för vuxna
2009-01-29 12:28
Anna
1
Hej!
Skulle så gärna vilja utbilda mig till florist. Kan man som vuxen göra det?
Kan man få den betald, av typ arbretsförmedlingen eller måste man som vuxen bekosta allt själv?
Mvh Anna

RE: Floristutbildning för vuxna
2009-11-19 21:08
ninna
1
Hej, såg "Annas" fråga om floristutbildning på distans, inkl om bidrag till detta, och har exakt samma frågeställning! mvh Nina

2009-11-23 13:15
Paula Wallgren
17
Hej Anna och Nina

De flesta bekostar utbildningen själva. Vi delar då upp kursavgiften så att man inte behöver betala hela kursavgiften på en gång.

Många väljer att finansiera den med vårt floristlån. Om ni mailar er adress så skall jag skicka kostnadsfritt informationsmaterial om utbildningen, vårt floristlån m.m..

Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2009-11-24 07:35
florist utbildning
2
Hej. Jag skulle gärna vilja ha lite mer information om floristutbildningen och hur man kan finansiera den. Mvh Carina

2009-11-24 08:54
millan123
1
hej Paula!!
jag skulle oxå vilja ha lite information om floristutbildningen och hur man kan finansiera den.
mvh camilla

2010-08-10 13:03
Jenny
1
Hej
Skulle gärna vilja ha mer information om floristutbildningen samt undrar om man kan läsa på distans ?

2010-08-12 10:18
Carina Schlooer
2
Hej. Vill gärna ha uppgifter på hur man kan finansiera sin florist utbildning. Mvh Carina

2010-11-05 14:24
johanna kronelind
1
jag skulle också vilja ha information om floristkurser som man kan gå som vuxen. mvh johanna ifrån nyköping

2010-11-08 10:48
Paula Wallgren
6
Hej

Om du mailar mig din bostadsadress så skickar jag dig ett kostnadsfritt informationspaket.
vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2010-11-08 12:51
Ingvor
1
Hej!

Vill gärna ha kostnadsförslag på utbildningen, Florist som vuxen

M.v h,

Ingvor

2010-11-08 15:03
Paula Wallgren
6
Hej

Maila mig din bostadsadress så skickar jag hem information om grundutbildning och påbyggnadsutbildning, priser och vad du kan söka för lån.
hälsningar
Paula

2011-01-05 11:06
BaraMaggi
1
Jag skulle vilja ha information om utbildningar inom Floristyrket - både KY-utbildningar, distans, lärling m.m. Bor i Finspång och skulle helst vilja plugga någonstans i närheten eller på distans. Hur gör man för att bli lärling?

MVH
Magdalena Andersson

Båtstorp 121 Junibacken
612 93 Finspång

2011-01-07 12:51
pw
17
Hej

Jag skickar dig all information idag om vår vuxenutbildning. Någon KY-utbildning eller lärlingsutbildning har vi för närvarande inte. Under grundutbildningen som är 20 veckor ingår 6 veckors praktik och den kan du förlägga till hemorten om du vill (eller där det passar dig bäst). Under övriga veckor är du på vår blomsterskola i den ort som du har valt att studera i. Vi har våra vuxenutbildningar i Stockholm, Göteborg och Stenungsund.
Vänliga hälsningar
Paula Wallgren
Utbildningssamordnare

2011-02-13 19:10
Eva-Li
1
Jag är intresserad av floristutbildngen för vuxna. Vill ha mer information

2011-02-14 10:04
Paula Wallgren
17
Hej

Jag skickar dig gärna vårt informationspaket om du mailar mig din bostadsadress. Du hittar också mycket information på vår hemsida: www.floristutbildning.se
Informationen kan du själv ladda ner om du går in på rekvirera information.

Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2011-02-14 18:45
Jossan
2
Hej. Du från Finspång kolla upp Norrköping. Jag vet att det finns en ett årig floristutbildning där.

2011-02-17 19:34
Gunwer
2
Hej, skulle vilja ha information om floristutbildningen för vuxna!

Tack på förhand Gunwer

2011-02-21 11:27
Paula Wallgren
17
Hej

Maila mig din bostadsadress så skickar jag dig vårt informationspaket. Jag kan också maila dig det om jag får din mailadress.

Vänliga hälsningar
Paula Wallgren
Utbildningssamordnare
Munkeröds Floristutbildning

2011-02-22 12:18
Gunwer
2
min adress Gunwer W Hildingsson
Johanlund Häggesled
531 94 Järpås

2011-02-23 08:58
Paula Wallgren
17
Hej
Jag kommer att skicka dig information i dag.
Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2011-03-14 14:23
Rebecka
1
Hej!
Jag skulle också vilja ha lite information om eran floristutbildning för vuxna.

Mvh / rebecka

2011-03-14 14:24
Rebecka
1
Hej!
Jag skulle också vilja ha lite information om eran floristutbildning för vuxna.

Mvh / rebecka

2011-03-15 09:43
Emma Tonyson
1
Jag vill gärna ha informaton om floristutbildningen. Tack!

2011-03-15 15:49
pw
17
Hej

Maila mig bara din bostadsadress så skickar jag dig ett informationspaket om vår floristutbildning.

Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2011-03-15 15:51
pw
17
Hej

Maila mig bara din bostadsadress så skall jag skicka dig ett informationspaket om vår floristutbildning.
Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2011-03-15 15:53
pw
17
Hej
Jag skickar dig information i morgon.
Vänliga hälsningar
PaulaWallgren

2011-03-23 19:20
Therese Jonsson
1
Hej Paula
Jag heter Therese, och ser på den här sidan att du är den som sitter inne med "alla" svar :-)
Jag är i start groparna för att ta över in blomsteraffär där jag bor, men jag har ingen utb. inom detta men är mycket intresserad.
Nu undrar jag om de går att läsa till florist på distans och när, var och hur? kan du skicka mej all nödvändig onformation.
MVH Therese Jonsson

2011-03-24 14:37
paula wallgren
6
Hej Therese
Var bor du? Vi har ju utbildningar i Stockholm, Göteborg samt i Stenungsund. Om orterna ligger långt ifrån där du bor så kan vi hjälpa till med boende i Stenungsund. Praktiken kan du förlägga hemmavid om du vill. Maila mig din adress så skall jag skicka dig all information.
vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2011-05-06 10:19
Ing-Marie Kindbom
1
Hej! jag skulle också vilja ha all info om floristutbildning för vuxna.
MVH Ing-Marie Kindbom
Torsborg Häggum
521 64 Stenstorp
0705596529

2011-05-19 16:02
Johanna
1
THERESE! Kan du maila mig på wistrom84@hotmail.com jag behöver prata lit med dig för jag går i exakt samma tankar som du ;o) /Johanna

2011-05-20 09:20
pw
17
Hej
Jag skickar dig information idag. En nyhet inför hösten är att vi kommer att starta floristutbildning under deltid. Då kan man jobba under utbildningens gång och på så vis underlätta finansieringen av utbildningen.
Vänliga hälsningar
Paula Walglren

2011-08-23 17:14
Floristutbildning
1
Önskar info om floristutbildning på distans.

2011-08-24 11:35
pw
17
Hej

Vi har ingen floristutbildning på distans. Floristutbildningen är ju en praktisk utbildning där du lär dig olika binderier. Då är man beroende av att kunna vara med under lektionerna i skolan när läraren demonstrerar. Sedan så skall du själv träna på binderiet med den teknik som gäller.

Vi har floristutbildningar under heltid och under deltid. Kan deltidsutbildningen vara något för dig? Maila mig din bostadsadress så skall jag skicka dig all information.

vänliga hälsningar
Paula

2011-10-17 03:02
KRISTER
1
Hej!
Kan killar bli florister? Klart de kan! Skulle uppskatta att få veta mer om denna utbildning. Var är den förlagd? Kan Du vara snäll och mejla över lite info till krisholm@yahoo.se
mvh
Krister

2011-10-17 09:51
pw
1
Hej

Precis som du säger - klart att killar kan bli florister. Många av de riktigt stora namnen inom blomsterbinderi är killar, t.ex. Per Benjamin, Thomas Kallin, Nicklas Jensen med flera.

Jag mailar dig information om vår floristutbildning. Hör gärna av dig med dina frågor.

Med vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2011-11-15 08:20
diana andren
1
hej! jag är mkt intresserad av att veta mer ang. floristutbildningen,vad det kosta om man kan få nån form av bidragsdel.skicka mig gärna info paula. min adress är: Diana Andren
Storavägen 11
54191 Skövde

2011-11-15 15:07
pw
17
Hej

Jag skickar dig information via "vanliga" posten idag. Där hittar du all information. Hör gärna av dig igen om du undrar över något.
Hälsningar
Paula

Munkeröds Floristutbildning Munkeröds Floristutbildning

Intresserad av tråden: Floristutbildning för vuxna? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer