CSN berättigad floristutbildning

CSN berättigad floristutbildning
2008-10-07 11:10
Therese
1
Hejsan!
Jag funderar på att gå en grundutbildning till florist på 20 veckor. Såg att den kostar 44700 eller något sånt i stockholm. Tänkte höra om man ha rätt till studiestöd under de 20 veckorna? Blir lite svårt få in pengar om jag ska studera på heltid utan studiestöd!
Mvh Therese H

RE: CSN berättigad floristutbildning
2009-05-06 21:30
marjan soltani
1
Hej!
Mitt namn är Marjan. Jag är 30 år gammal och är intresserad att studre som floristutbildning. Jag bor i Malmö och undrar detta utbildning är Csn berättigad och finns i Malmö. Tack!

MVH

Marjan Soltani

2009-05-07 10:07
Paula Wallgren
6
Hej
Vuxenutbildningen mot florist är tyvärr inte berättigad till studiestöd. Men vi har ett floristlån som man kan söka för att finansiera utbildningen. Om du mailar mig ditt namn och din bostadsadress så skickar jag gärna dig ett kostnadsfritt informationspaket.
mvh
Paula Wallgren
Utbildningssamordnare vid Munkeröds Floristutbildning
Min mailadress är: paula.wallgren@floristutbildning.se

2009-05-07 10:10
Paula Wallgren
6
Hej
Vår vuxenutbildning mot florist berättigar inte till csn. Men vi har ett floristlåns som du kan söka för att finansiera utbildningen. Våra utbildningsorter är: Göteborg, Stenungsund, Stockholm samt Vännäs. I Stenungsund kan vi hjälpa till med boende. Praktiken förlägger du i den ort där du tänkt att söka arbete. Grundutbildningen är 20 v, därav ligger 7 veckor som praktik och den är uppdelad på cirka 2 perioder.Om du mailar mig ditt namn och din bostadsadress så skickar jag dig gärna vårt kostnadsfria informationspaket.
mvh
Paula Wallgren

2009-11-02 15:28
Jens
1
Hej på er,

Såg att det var en rätt så gammal tråd, men tänkte svara än då.

Jag är rätt så säker på att det finns en del floristutbildningar som är studiemedelsberättigande.

2009-11-03 09:04
Paula Wallgren
17
Hej Therese

Tyvärr så berättigar vår utbildning mot florist inte till CSN. Vi har ett samarbete med vår bank gällande floristlån som du kan söka för att finansiera utbildning och uppehälle. Räntant är rörlig. Om du mailar mig din bostadsadress så skickar jag dig gärna vårt kostnadsfria informationsmaterial.
vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2009-11-08 19:00
Bettan
2
Hej!
Jag har arbetat på förskola hela mitt vuxna liv, o känner att jag vill göra något annat. Då jag är 54år, och inte har mer än barnskötarutbildning o lång LIVSERFARENHET, har jag svårt att söka nytt jobb i min ålder. Har alltid älskat blommor, färger, dofter. Älskar att skapa och är bra på det.
Undrar över olika kurser som inte tar för lång tid. Jag har förstått att i min ålder måste man betala kurserna själv via lån. Vore tacksam för råd!
Mvh/ Berit Nylander.

2009-11-09 12:10
Paula Wallgren
17
Hej
Kan det inte vara en god idé att prova på med en kort inspirationskurs på några kvällar innan du anmäler dig till en lång utbilning? Vi har fortfarande platser kvar på våra julkurser.
Vi har också en introduktionskurs under 10 dagar som startar i februari 2010. Där får du en god inblick på så vis att man får prova både vanligt bukettbinderi, bröllop, begravningsbinder m.m.
Skall du ha en utbildning mot florist så är det vår grundutbildning under 20 veckor som du skall gå. Det finns även en påbyggnadsutbildning. De flesta finansierar utbildningen själv. Vi har ett floristlån som man kan söka. All information kan jag skicka hem till dig om du mailar mig din bostadsadress.
Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2009-11-10 21:23
Berit Nylander
2
Hej!
Tack för svaret. Visste inte att alla måste mer eller mindre ta ett Floristlån, för att finansiera sina studier.
Trodde att alla som var yngre fick hjälp via CSN!
Är intresserad av all information jag kan få.
MVH/Berit.

2009-11-11 08:00
Paula Wallgren
17
Hej

Vår floristutbildning finns inte i Malmö. Vi finns i Göteborg, Stenungsund, Stockholm och Vännäs. Den berättigar i vanliga fall inte till csn. Vi har ett floristlån som du kan söka för finansiering. Har du fått vårat kostnadsfria informationsmaterial? Maila mig din bostadsadress så skall jag skicka det till dig.

Vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2009-11-11 08:47
Paula Wallgren
17
Hej
Maila mig din bostadsadress så skall jag skicka dig all information.
vänliga hälsningar
Paula Wallgren

2009-11-12 00:17
Suss
1
Hej. Jag ska också slå på stort. Jag är 42 år och har köat upp på Ingvar Strands blomsterskola. Den är på 40 veckor varav 20 veckor praktik. Den är Csn-berättigad.
Kostar ca 77.000. Varav ca 50.000 kan lånas som merkostnadslån. I dagsläget tänker jag inte längre på hur mycket jag kommer ha i skuld. Det är viktigare att må väl!! Bor i Malmö

2010-04-14 08:40
lw
1
kolla Ingvar Strandhs blomsterskola, ca 1 mil utanför malmö och csn berättigad.

2010-04-14 14:51
Paula Wallgren
17
Hej
Vuxenutbildningen mot florist är tyvärr inte berättigad till studiestöd. Men vi har ett floristlån som man kan söka för att finansiera utbildningen. Om du mailar mig ditt namn och din bostadsadress så skickar jag gärna dig ett kostnadsfritt informationspaket.
mvh
Paula Wallgren
Min mailadress är: paula.wallgren@floristutbildning.se
Paula Wallgren

Munkeröds Floristutbildning Munkeröds Floristutbildning

Intresserad av tråden: CSN berättigad floristutbildning? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer