Behörighet för distansutbildning

Behörighet för distansutbildning
2011-05-22 16:22
simon
1

Hej jag avslutar snart andra året på gymnasiet och går in i det tredje. Har upptäckt att jag behöver ämnen som jag inte kommer ha en chans att få från skolan. Pratade med studievägledaren men hon sa bara "nej jag kan inte hjälpa dig", Min fråga är ifall jag kan läsa distansutbildningar nu fast jag är så ung och inte gått ut gymnasiet?

Hade gärna läst nu på distans över sommaren och under årets gång.

RE: Behörighet för distansutbildning
2011-05-23 14:08
Susanne
82

Är det distansutbildning genom komvux, måste du uppleva kravet för att få studera på komvux, även för det som går på distans. Alternativt kan du kolla med folkhögskolors utbud och fråga dem om du kan gå någon även om du fortfarande går på gymnasiet.

Intresserad av tråden: Behörighet för distansutbildning? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Hitta utbildningar inom kategorin

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på studentum.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer